Lediga tjänster

Nyfiken på att jobba hos oss? Ja, visst finns det många goda grunder till att välja Aktea som framtida arbetsarena!

Aktuella tjänster anslås under detta avsnitt. Skulle det inte finnas någon annons just nu, eller någon tjänst som inte passar är du välkommen att skicka in en spontanansökan.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Flexibelt extraarbete som ger en flygande start i karriären /

Aktea Stockholm

Timanställd
50%

“Som Backoffice är jag ett dagligt stöd till Akteas konsulter. Man får lära sig massor om hur ett företags ekonomi fungerar, hur en konsult arbetar och om Microsofts olika program. Att jag sen kunde ta mig igenom studierna utan lån var såklart ett annat plus.” Lukas, läser på KTH
Om Aktea

Aktea är en snabbt växande energieffektiviseringskonsult. Vi bidrar till klimatomställningen i Sveriges företag genom energieffektiva fastigheter, smarta system, solceller och elektrifiering.

Våra kontor finns i alla väderstreck – Stockholm, Göteborg, Lund, Helsingborg och Umeå – och bolaget omsätter drygt 50 mkr. Bolaget ägs av medarbetare och huvudkontoret ligger i Stockholm.

Sedan flera år har studenter bemannat vår centrala Backoffice-funktion. Nu behöver vi ytterligare en medlem i gruppen – nämligen dig!

Uppdrag och arbetsuppgifter

Som Backoffice kommer du framför allt att vara ett dagligt stöd till våra konsulter. Det kan handla om att skicka fakturor och boka konferenser, registrera nya kunder och uppdrag, fixa ramavtal med leverantörer, osv. Du kommer alltså att få lära dig mycket om konsultyrket, ekonomiadministration, projektledning, programmering, osv.

Vi arbetar i Microsoft-baserade system såsom Dynamics 365, SharePoint och Power BI, som får snabb spridning i hela näringslivet. Du behöver inte ha kunskap om dessa system sedan innan, utan det lär vi dig i jobbet.

“Som Backoffice har jag en central roll på Aktea så man känner att man verkligen bidrar till företaget. Ingen vecka är den andra lik, och internchatten går varm när jag behöver kommunicera med alla konsulterna.” Amanda

Kompetenser och färdigheter

För att trivas och lyckas väl i rollen tror vi att det är viktigt att du:

Klarar av att kombinera studierna med arbete 2 dagar i veckan

Är nyfiken på att lära dig mer om redovisning, ekonomistyrning, programmering, databaser, mm

Har grundläggande kunskaper i Officepaketet (Excel, Word, PowerPoint)

Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Som person är du noggrann, duktig på att samarbeta och ansvarstagande

Öppen ansökan

Skicka in en öppen ansökan och skriv vilket av våra kontor du är intresserad av att jobba på. Vi har kontor i Stockholm, Malmö, Lund, Helsingborg, Göteborg och Umeå. OBS! Bifogade filers namn får inte innehålla blanksteg.